fb instagram
575 557 155 edyta@cudniesplecione.pl
fb instagram 575 557 155 edyta@cudniesplecione.pl

Wesele w plenerze – gdzie je zorganizować?

Organizacja wesela w plenerze to jedno z najtrudniejszych przedsięwzięć przy planowaniu przyjęcia. Trzeba przemyśleć mnóstwo spraw, wziąć pod uwagę wiele czynników ryzyka i umieć przewidzieć problemy, które mogą się pojawić. Takie przyjęcia to dla konsultanta ślubnego jedno z najczęstszych zadań. Dlatego z przyjemnością podzielę się z Wami swoimi spostrzeżeniami i wiedzą w tym temacie. Gwarantuję Wam, że jeśli wszystko dobrze przemyślicie – to będzie jeden z najpiękniejszych dni waszego życia. Nawet, jak będzie padać ;). Zacznijmy od podstawowej kwestii jaką jest odpowiedź na pytanie: Wesele w plenerze – gdzie je zorganizować?

WRÓĆ

Gdzie zorganizować wesele w plenerze?

Wesele w plenerze można zorganizować:

  • w dowolnym wybranym miejscu,
  • przy lokalu.

Wiele par z początku marzy o przyjęciu w pięknych okolicznościach przyrody. Czasem jest to ogród przy rodzinnym domu lub miejsce totalnie poza cywilizacją. Wiem, że te marzenia wiążą się niestety z ogromnym ryzykiem i bardzo dużymi kosztami. Oba te czynniki mocno wpływają na stres. Dlatego zanim zdecydujecie wywieźć gości i całą ekipę cateringową, namiot i dekoracje gdzieś na łąki, przeczytajcie od czego zacząć organizację wesela w plenerze:

Przestawię Wam plusy i minusy obu rozwiązań.

Wesele plenerowe w dowolnym miejscu

  • Trzeba ​uzyskać zgody i pozwolenia na rozłożenie namiotu​. Czasem dotarcie do właścicieli gruntów, które Was zachwyciły, graniczny z cudem. A drugi problem jaki może się pojawić – to odmowa. Teren może należeć np. do lasów państwowych, a te nie wydadzą pozytywnej zgody na rozłożenie namiotu i całego zaplecza.
  • Należy ​zadbać o zorganizowanie całego zaplecza ​- skądś trzeba czerpać prąd i wodę.
  • Przy organizacji wesela w plenerze musicie​ pamiętać o wynajęciu nie tylko namiotu, ale i stołów, krzeseł, parkietu, naczyń i szkliwa, sztućców.​ Do tego musicie pamiętać o ​kelnerach, cateringu a przede wszystkim o toaletach dla gości.​ Dlatego podstawą jest zapewnienie zaplecza sanitarnego i gastronomicznego.
  • Organizacja wesela w dowolnym miejscu ​może znacznie przewyższać koszty w porównaniu z weselami plenerowymi przy lokalu.​ ​Wymaga także więcej pracy i zaangażowania, a także – wiedzy. ​W zamian uzyskacie wspaniałe przyjęcie w wymarzonym miejscu.

Wesele plenerowe przy lokalu

  • Wiele lokali ma w swojej ofercie​ ​namioty w ogrodach, które pozwalają na organizację przyjęcia w plenerze, ale z zapleczem gastronomicznym i sanitarnym.​ Koszt wynajęcia namiotu jest uzgadniany bezpośrednio z managerem i jest to z pewnością alternatywa dla wynajmowania namiotów na własną rękę. Minusem jest to, że mamy narzuconą liczbę gości, styl namiotu, a także często rodzaj podłogi i parkietu. Coś za coś ;).
  • Jeśli lokal nie posiada własnego namiotu, ale zachwyca Was jego ogród czy park – możecie po uzyskaniu zgody ​zamówić namiot z firmy wypożyczającej namioty bankietowe i rozłożyć go na terenie lokalu​. Wtedy macie już wpływ na jego wielkość, rodzaj namiotu (a na rynku znajdziecie mnóstwo opcji), rodzaj podłogi a nawet ścian.
  • Organizując wesele namiotowe można umówić się na wykorzystanie stołów, krzeseł, szkliwa, sztućców i naczyń od lokalu​. Tutaj spotkacie różne praktyki – czasami jest to usługa bezpłatna, a czasem – ​lokal może naliczyć dodatkowe koszty. ​Wszystko zależy od tego czy namiot jest od lokalu, czy od Was i jakie są ustalenia w tej kwestii. Dlatego nie bierzcie nic za pewnik, tylko dopytajcie. A najlepiej – dopiszcie taki zapis do umowy.
  • Przy organizacji wesela namiotowego od lokalu macie także zapewnioną usługę gastronomiczną. ​Dzięki temu menu i kelnerzy są już zapewnieni.
  • Opcja organizacji wesela namiotowego przy lokalu jest bardzo bezpieczna z uwagi na to, że w razie niepogody ​macie zapewniony plan awaryjny. Oczywiście, współczesne namioty są tak skonstruowane, że nie macie co się martwić deszczem. Boki namiotów można swobodnie rozsuwać i zasuwać. Jeśli dodatkowo przypilnujecie, by były np. klimatyzatory (chłodzące i ogrzewające w jednym) – nawet chłodny letni wieczór lub upalny dzień nie będzie problemem.

Mam tu na myśli pewien spokój, który daje możliwość przenieść imprezę do środka. Jednak dopytajcie czy nie będzie się to wiązać z dodatkowymi kosztami. Czasami lokale praktykują organizację dwóch imprez jednocześnie – zarówno w lokalu, jak i w namiocie. Jeśli taka opcja Wam nie odpowiada – może się to wiązać z kosztami wynajmu przestrzeni lokalu. Dopytajcie koniecznie o to. Ważne jest to także w przypadku, gdy planujecie wykorzystać wyposażenie lokalu do namiotu (np. stoły i krzesła).

Przedstawiłam Wam obie opcję na organizację wesele w plenerze – na którą się zdecydujecie? Zastanówcie się, bo każda z nich ma swoje plusy i minusy. Ale jedno jest pewne – jeśli zorganizujecie wesele pod chmurką, będzie ono niezapomniane i dla Was, i dla Waszych gości.

Powodzenia i zapraszam Was serdecznie na kolejny artykuł z serii „Jak zorganizować wesele w plenerze”.

Napisz do mnie!

Jest mi bardzo miło, że tu jesteście!
Mam nadzieje, że będę mogła przygotować ten najważniejszy dzień w Waszym życiu w najpiękniejszy możliwy sposób.

Na początku powiedzcie mi coś o sobie o Waszych marzeniach wyobrażeniach i o tym jak chcielibyście by ten jeden, jedyny dzień wyglądał.