Jak zorganizować wesele w plenerze?
Uwielbiam wesela plenerowe. Są kwintesencją stylu. I to bez względu, czy zorganizujemy wesele glamour czy boho. Ale jak zawsze musi pojawić się jakiś haczyk.
Wesela plenerowe są bardzo trudne w organizacji. Wymagają doskonałego przygotowania. Bo wystarczy, że zapomni się o jednej rzeczy i z pięknego wesela robi się katastrofa.
Jak zatem zorganizować wesele w plenerze? Postanowiłam zebrać dla Was informację na ten temat, by stało się imprezą z Waszych marzeń, a nie koszmarów.
WRÓĆOd czego zacząć organizację wesela plenerowego?
- Miejsce wesela plenerowego – czy będzie to ogród przy lokalu czy może łąką przy lesie? Trochę więcej na temat tego jakie są plusy i minusy obu rozwiązań pisałam w artykule „Wesele w plenerze – gdzie je zorganizować?”.
- Wybór namiotu – na rynku znajdziecie wiele rodzajów namiotów. Od tradycyjnych eleganckich hal namiotowych, które możecie dopasować do siebie, po bardzo nietypowe drewniane jurty, które idealnie zgrają się z weselami w stylu boho lub rustic wedding. Wybór namiotu zadecyduje o charakterze przyjęcia. Możecie wybrać opcję np. namiotu przezroczystego, który idealnie wpasuje się w przestrzeń ogrodu czy innego miejsca pełnego zieleni. To rozwiązanie świetnie sprawdza się także przy organizacji nowoczesnych, eleganckich przyjęć w stylu glamour.
- Wielkość namiotu – będzie zależeć od liczby gości, rodzaju ustawienia stołów, charakteru przyjęcia (czy dania serwowane czy bufetowe), wielkości sceny (dla DJ-a czy muzyków) i wielkości parkietu uzależnionego od liczby gości. Dodatkowo, jeśli będziecie wewnątrz planować np. strefę chilloutową, to również będzie to mieć wpływ na wielkość wybranego namiotu.
- Wyposażenie namiotu – czyli elementy, bez których namiot nie jest w pełni wyposażony. W przypadku drewnianej jurty nie macie nic więcej do zadecydowania jak wybór miejsca i dekoracji. Przy namiotach, które macie od lokalu może okazać się, że macie już z góry ustalone elementy wyposażenia. Jednak czasami warto zadbać o to, by wyposażenie namiotu dopasować do siebie. Ale jeśli zdecydujecie się na wypożyczenie namiotu od firmy, to już możecie trochę więcej poszaleć:
- Dostajecie do wyboru rodzaje podłóg lub wykładzin w przeróżnych kolorach, które trzeba dopasować do kolorystyki wesela. Ważne jest to, że za każdym razem otrzymujecie nową wykładzinę – daje to pewność, że będzie estetyczna.
- Trzeba też zadbać o scenę, na której będzie występować zespół lub DJ. Taki podest sceniczny jest często w ofercie firm wypożyczających namioty.
- Warto także wybrać parkiet dla gości. Specjalnie układane panele pozwolą zaplanować nie tylko funkcjonalne, ale i piękne miejsce do tańca. I tu znowu warto pomyśleć nad stylem wesela i możliwościami jakie dają nam firmy namiotowe. Panele w kolorze jasnego lub ciemnego drewna, panele podświetlane, białe lub czarne, które można ustawić jak szachownicę. Wybór jest ogromny, trzeba jednak pamiętać, by i ten element zgrać z całą resztą detali.
- Jeśli planujecie bardzo stylowe i eleganckie wesele warto zadbać o to, by nie tylko podłoga była piękna, ale i sufit. Podwieszane materiały, tzw. gale, nadają wnętrzu estetyki. Jeśli do tego wybierzemy kryształowe żyrandole – z pewnością namiot zyska efekt glamour.
O czym jeszcze trzeba pamiętać organizując wesele plenerowe?
- Krzesła – mogą stanowić jeden z mocniejszych punktów wesela. Na rynku znajdziecie najpopularniejsze obecnie krzesła chiavari w odcieniach złota, srebra czy nawet przezroczyste. Ale to nie wszystko. Można urządzić przyjęcie z popularnymi nowoczesnymi przezroczystymi krzesłami (ghosty). Albo pójść w boho styl i wstawić drewniane krzesła gięte.
- Stoły – wielkość namiotu określa się nie tylko do liczby gości, ale i rodzaju wybranych stołów. Możecie zaplanować wesele przy okrągłych lub prostokątnych stołach. Albo – wymieszać jedne z drugimi.
- Obrusy i serwety - kiedyś królowała biel. A dziś? Możecie spotkać obrusy w różnych kolorach i odcieniach. Co sezon dekoratorzy zaskakują nas nowymi ofertami i sposobami łączenia stylów. Dzisiaj obrus i serweta to podstawa dekoracji. Dopasowane do koloru i stylu przyjęcia stanowią mocny punkt. Pojawiają się nawet brokatowe w złocie i srebrze, a nawet – łączące te dwa kolory. Bo dzisiaj wesela potrafią być nieprzewidywalne. Jak i pary młode, które chcą zaskakiwać swoich gości nietypowymi rozwiązaniami.
- Naczynia – i tu znowu mocny punkt przyjęć. Zastawa stołowa dopasowana do stylu wesela to hit! Podtalerze to obecnie gorący trend. A złote sztućce coraz częściej występują w alternatywie do tradycyjnej srebrnej zastawy.
- Urządzenia chłodzące i ogrzewające, czyli klimatyzatory czy parasole grzewcze to doskonała opcja, by przechytrzyć pogodę. Czasami w dzień jest upalnie i trzeba namiot schłodzić, a w nocy pojawia się lekki chłód i dobrze wtedy jest podgrzać temperaturę, by goście nie marzli.
- Oświetlenie – zarówno to dodatkowe, jak chociażby żyrandole czy girlandy z żarówkami, ale i to architektoniczne, które wprowadzi atmosferę. Pamiętajcie, że nie tylko świece na stołach mogą wprowadzić nastrój. Odpowiednio dobrane światło, np. w ciepłym bursztynowym kolorze, może nadać niesamowitego klimatu, który będzie sprzyjał zabawie.
- Dekoracje – czyli ukochany temat głównie panien młodych. Spójne z wybranym stylem i kolorystyką ożywią wnętrza. Ten temat zdecydowanie zasługuje na uwagę. Pamiętajcie, że to właśnie jest jeden z ważniejszych elementów, które mają ogromny wpływ na charakter przyjęcia. Dekoracje, wybór namiotu i dodatków powinny być spójne.
Temat wesel plenerowych zapewne pojawi się na moim blogu pewnie nie raz. Wiem, że wiele par marzy o weselu w ogrodzie i dlatego chcąc pomóc spełnić takie marzenie będę się z Wami dzielić swoim doświadczeniem i przemyśleniami na ten temat. Wiem, że warto dzielić się swoją wiedzą, dlatego też z przyjemnością poczytam komentarze i Wasze przemyślenia na temat organizacji wesela w plenerze.